Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Linguistics --- #A9901A --- 802 --- Geschiedenis --- Schrift --- Taal --- Taal-ontstaan --- linguistiek (taal)
Choose an application
communicatie (leesbaarheid) --- linguistiek (taal) --- 601.1 --- medische terminologie --- Engels
Choose an application
e herziene
Taalverwerving --- Verpleegkunde --- 613.3 --- Engels --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundige opleiding --- 838 --- linguïstiek (gez) --- verpleegkundig beroep (gez) --- 601.1 --- linguistiek (taal) --- Communicatie --- Engelse taal --- Verpleegkundige opleiding --- Beroep en opleiding --- Engels ; verpleegkundigen
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie --- Volwassenen en derde leeftijd. --- Geriatrics --- Developmental psychology --- bejaarden --- psychogeriatrie --- 159.922.63 --- #GBIB:IDGP --- ouderen --- geriatrie --- ouder worden --- 159.9.053.9 --- Bejaardenpsychologie (ouderenpsychologie) --- 416.8 --- bejaardenpsychologie --- communicatie (leesbaarheid) --- geheugen --- gerontologie (verouderingsproces) --- intelligentie --- linguistiek (taal) --- verwardheid --- weduwschap --- 159.922.63 Psychologie van de bejaarde --- Psychologie van de bejaarde --- (zie ook: geriatrie, gerontologie) --- (zie ook: geriatrie)
Choose an application
Sociology of health --- 800.86 --- #GBIB:CBMER --- #GROL:SEMI-316:61 --- geneesheren --- gezondheidszorg --- 601.4 --- arts-patiënt relatie (patiënt-arts-relatie) --- linguistiek (taal) --- medische psychologie --- medische sociologie --- Medische taal --- #gsdb5 --- Slang. Jeugdtaal. Vaktaal --- medecins --- soins de sante --- 800.86 Slang. Jeugdtaal. Vaktaal
Choose an application
Een oefenboek voor verpleegkundigen en andere werkers in de gezondheidszorg die voor hun werk of stage naar een Engelstalig land gaan of hun kennis van het Engels willen verbeteren om bijvoorbeeld buitenlandse vaktijdschriften beterte kunnen lezen.
Engels --- verpleegkunde --- 613.3 --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundige opleiding --- Verpleegkunde --- 802 )* ENGELSE TAALKUNDE --- Engelse taalkunde --- 601.1 --- linguistiek (taal) --- Beroep en opleiding --- Gezondheidszorg --- Taalgebruik --- Engelse taal --- taalgebruik i.v.m. geneeskunde --- leermiddelen --- Taalgebruik. --- Engels. --- leermiddelen. --- Nursing --- Didactics of English --- Didactics of medicine --- Taalgebruik i.v.m. geneeskunde --- Leermiddelen.
Choose an application
Een school zonder taalbeleid...Als het van huidig minister van Onderwijs en Vorming Frank Vandenbroucke afhangt, wordt zo'n school in de nabije toekomst een grote uitzondering. Dat valt alleszins af te leiden uit zijn talenbeleidsnota (2007). Met allerlei initiatieven wil hij er immers voor zorgen dat elke leerling volgens zijn niveau taalvaardig(er) wordt. Het is nu aan de scholen, in het bijzonder aan alle leraren, om hier werk van te maken. Geen eenvoudige opdracht, maar het kan! Dat is alvast de positieve boodschap die dit boek wil uitdragen. In deze publicatie wisselen praktijkvoorbeelden en bijdragen over achtergrond en aanpak elkaar af. Centraal staat de stelling dat taalgebruik op school geen struikelblok mag zijn om te leren. Anders gezegd : een goede taalkennis is een belangrijke basis om goed te kunnen leren. De samenstellers van dit boek willen aantonen waar we in Vlaanderen vandaag met taalbeleid staan en daarom komen verschillende actoren zoals beleid, inspectie, begeleiding Nascholing en leraren aan het woord Inhoudsopgave : Van droom naar werkelijkheid : taalbeleid in het onderwijs Een denk- en werkkader voor taalbeleid Focus op 'Met woorden aan de slag' Een taalbeleid uitbouwen : een boeiend en dynamisch proces in het OLVC Zottegem, Campus Centrum Rol van de inspectie bij de controle van taal-/talenbeleid Taal(vaardigheids)beleid in VTI Diksmuide 2003-2007 Focus op posterprojecten De lat hoog voor vakonderwijs : taalbeleid in de klas via taalgerichte vakdidactiek Taalgericht vakonderwijs in de praktijk. Drie vakleerkrachten over hun ervaringen als trainer in een TVO-project Taalgericht vakonderwijs in het Imelda-Instituut in Brussel : van atelier naar taalwerkplaats Focus op geletterdheid Taalbeleid door de bril van een begeleidingsdienst Het meten van taalvaardigheid en het opstellen van een begeleidingstraject via taaltoetsen Naar een doelgericht en meetbaar schooltaalbeleid Focus op schrijfkaders Met vereende (leer)krachten! Taalbeleid in scholen met anderstalige 'nieuwkomers' en anderstalige 'oudkomers'.
Taalbeleid --- Taalonderwijs. --- Taalvaardigheid --- Onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- taalbeleid --- Didactics of languages --- SO (secundair onderwijs) --- Taalonderwijs ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Dutch language --- Study and teaching (Secondary) --- Government policy --- Flanders (Belgium) --- secundair onderwijs --- taal --- taalvaardigheid --- 456.1 --- Secundair onderwijs --- 481.3 --- taaleducatie (ler) --- taalgebruik (ler) --- taalvaardigheidsonderwijs (ler) --- 485.15 --- 373.5 --- Taalgericht vakonderwijs --- communicatie (leesbaarheid) --- geletterdheid --- linguistiek (taal) --- taalverwerving --- Nederlandse taal en letterkunde --- departement Lerarenopleiding 09 --- Nederlandse taal --- Leerlingbegeleiding --- Nederlands --- Didactiek --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Language arts --- -Academic collection --- #GSDBP --- taalontwikkeling --- kindertaal --- taalverwerving --- 803.3 --- kinderpsychologie --- linguistiek (taal) --- Taalverwerving --- Communication arts --- Communication --- Study and teaching --- kind en taal --- taalontwikkeling (ler) --- Taalverwerving ; kinderen --- Children --- Language. --- Language Development --- 803 --- ontwikkelingspsychologie --- Academic collection --- #KVHB:Taalontwikkeling --- Language development in children --- Interpersonal communication in children --- Language and languages --- Development, Language --- Developments, Language --- Language Developments --- Psycholinguistics --- Language --- Vocabulary --- Initial didactic situation --- Developmental psychology --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Language Development. --- Language Acquisition --- Acquisition, Language --- Children - Language --- Language arts - Netherlands
Choose an application
52-539-X
Dutch language --- taalzuivering --- taalgebruik --- Nederlands --- Néerlandais (Langue) --- Usage --- Dictionaries --- Dictionnaires --- 803.93 -06 --- C3 --- Z++89/10 --- Z801.5 --- 803.93 --- Désherbage --- #ACA --- #C9203 --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Langue néerlandaise Nederlandse taal --- Vocabulaire (français) Woordenschat (Frans) --- Vocabulaire (néerlandais) Woordenschat (Nederlands) --- #KVHA:Berging. Woordenboeken. Nederlands --- #KVHA:Kantoor Nederlands --- 800 --- 800.6 --- Nederlands ; taalbeheersing --- * 844.6 --- taalvaardigheid --- 032 --- 8 --- AA / International- internationaal --- 831 --- linguïstiek --- taal --- woordenboeken --- 801.5 --- 803.931 --- 805 --- Nederlands : taalzuivering --- linguistiek (taal) --- Nederlands: taalzuivering --- Nederlandse taal: taalzuivering --- Taalwetenschap --- Filologie. Letterkunde. --- Philologie. Littérature. --- Philology. Literature. --- 8 Filologie. Letterkunde. --- 8 Philologie. Littérature. --- 8 Philology. Literature. --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Kunst en cultuur --- Deselectie --- Taalwetenschappen ; algemeen --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- Woordenboeken in vreemde talen. --- Woordenboeken in vreemde talen --- Filologie. Letterkunde --- Taalzuivering --- Oude spelling --- Taalgebruik --- Woordenboeken --- Taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Woordenboek --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- 811 --- Nederlands woordenschat --- taalkunde Nederlands --- linguistique néerlandais
Choose an application
45-0
Dutch language --- Grammar. --- Grammar --- Nederlands --- grammatica --- AN (Algemeen Nederlands) --- 801.5=393 --- Désherbage --- taalkunde --- 837.1 --- nederlands : spraakkunst (ler) --- Nederlands, grammatica --- 873.1 --- linguistiek (taal) --- Nederlandse spraakkunst --- 81'36 --- Spraakkunst --- spraakkunst (grammatica) --- #KVHA:Kantoor Duits --- #KVHB:Grammatica; Nederlands --- 030.8 --- naslagwerk --- onder redactie van G. Geerts, W. Haeseryn, J. de Rooij, M.C. van den Toorn --- spraakkunst --- 031 --- 8 --- AA / International- internationaal --- Grammatica --- Spraakkunst ; Nederlandse --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Grammaire (néerlandais) Spraakkunst (Nederlands) --- 803.93-5 --- #C9203 --- 803.93-5 Nederlands: grammatica --- Nederlands: grammatica --- Filologie. Letterkunde. --- Philologie. Littérature. --- Philology. Literature. --- 8 Filologie. Letterkunde. --- 8 Philologie. Littérature. --- 8 Philology. Literature. --- Deselectie --- linguistique --- Spraakkunst (grammatica) --- 837 Moderne taalkunde --- Verklarende, etymologische woordenboeken --- Filologie. Letterkunde --- UDCtekst onbepaald --- Néerlandais (Langue) --- Grammaire --- Néerlandais [Langue]. Grammaire. --- Nederlands. Spraakkunst. --- leermiddelen ; Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- 801.5 --- $?$90/03 --- NL 837.1 --- * 837.1 --- B23 - Dictionnaires/Maîtrise de la langue - Woordenboek/Taalbeheersing --- moderne taalkunde Nederlands - grammatica, gemengde materialen woordenschat en grammatica --- Oude spelling --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Dutch language - Grammar
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|